Direktlänk till inlägg 15 december 2014

lite vänskaps tips

Av clara depp - 15 december 2014 07:57

Ja, hej.

Jag tänkte skriva om vänskap i detta inlägg.

Jag bodde i stockholm för ca 4 månader sen. och flyttade till lilla staden Skövde.

när jag flyttade så förlorade jag en hel del vänner.

Vänner som betydde väldigt mycket...

men hur som helst så, om du sitter framför datorn och tänker

"okej, men vad kan du hjälpa med?"

jo... jag kan tipsa om någora saker.

som om du har flyttat så tror jag att jag vet hur du känner.

och att flytta är inte alltid så himla lätt.

det är väligt mycket blandade känslor.


1.Att förlora en vän...

om du förlorat en vän sombetyder väligt mycket, låt han/hon få ta sin tid. man ska aldrig

stressa en person över sina beslut.

och om din vän som du bråkar med behöver ex 3 månader, då måste du aceptera det om hon/han

betyder så mycket för dig.


2. När ni väl bråkar...

en sak som många gör fel (även jag)

det är att sitta framför mobilen och skriva en massa hat till

personen man bråkar med.

att skriva exepel " jag hatar dig" på sms... kan tolkas hur som helst

i verkligheten.
Om du ska visa vem som är mognast utav er som bråkar...

säg då att ni behöver prata i värkligheten.

det kanske inte är den lättaste saken... men tro mig det

kommer att lösa sig mycket snabbare.


3. Att ha flera vänner samtidigt.

Det kan vara skit bra att ha många vänner och kunna gå runt till alla.

men det är en sak man kanske inte tänker på... och det är

att alla du är med kanske inte riktigt vet vart dom har dig.

det är en väligt stor nackdel, för tillit är något

vi "ungdommar" nästan lever på.

när man med olika personer och hoppar runt så är det viktigt

att man gör klart för sig att " nu är jag med ex Ulla så jag kan vara med dig ex Emma någon

anna dag okej?"



jag hoppades att ni fick någon nyta av den här texten

kram vi hörs i nästa inlägg


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av clara depp - 16 december 2014 13:24

Regnet öste ner medans jag och Jonna sprang till tågstationen för att inte missa tåget mot Tc. Tåget stängde precis sina dörrar när vi kom fram, men vi hann öppna en dörr. Men det var full proppad med massa högsatdie elever som buffade och knuffade ...

Av clara depp - 15 december 2014 01:30

Hej jag heter Clara. jag ska börja blogga och försöka hålla bloggen i liv. min blogg kommer handla allt från kärlek till hat till vänskap till tips. jag hoppas du som läsre kommer att gilla min blogg. Kram Clara :)       ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards